Информация

  • 43761. Понятия массы и тяготения
    Математика и статистика

    Эти идеи тАЬносились в воздухетАЭ и не случайно развитием нового направления, почувствовав его важность, занялись многие известные исследователи. Среди первых необходимо выделить работы В.А. Ацюковского /1/. Значительный вклад в развитие нового направления внесли работы Г.И. Шипова, С.Н. Пухова, Я.Г. Клюшина, П.Д. Пруссова, В.В. Бердинских, А.Н Агатангелидис, Л.Б. Болдыревой, Н.Б. Сотиной, В.Л. Дятлова, А.Н. Дмитриева, П. Муред, Г.И. Сухорукова, Э.Г. Сухорукова, Р.Г. Сухорукова и других /2,3,4,5,6,7,8,9,10/ (приведенный перечень работ в этой области не является полным, думаю, историки естествознания дополнят и расширят его). В этих работах нет еще единого взгляда на природу изучаемых процессов, нет единой терминологии, мировая среда именуется по-разному эфир, физический вакуум, вакуум и пр., но все они развивают в той или иной степени новый подход.

  • 43762. Понятия насилия и ненасилия
    Философия

    Ответное насилие и активное ненасилие разные ступени, стадии зрелости человеческих усилий, направленных на борьбу за социальную справедливость. Ответное насилие пользуется для этой цели неадекватными средствами и в лучшем случае может расiитывать на ограниченный и внешний успех, оно не выводит за пределы насилия. Ведь даже если признать, что насилие может вести к справедливости, то это вовсе не значит, будто оно само является справедливым делом. Ненасилие переводит цели и средства борьбы в качественно однородную нравственную плоскость, направлено на устранение не только эмпирических результатов несправедливости, но и их внутренних оснований, оно разрывает цепь насилия, поднимает человеческие отношения на другой уровень. Такая последовательность находит также подтверждение в истории идеи ненасилия: до того и для того, чтобы она могла быть сформулирована в качестве развернутой программы в «Новом завете», она существовала в «Ветхом завете» в неразвитой еще форме. Основное различие заключалось в том, что в «Ветхом завете» норма «Не убий» была направлена прежде всего на регламентацию поступков и допускала древний закон талиона. В «Новом завете» она трансформировалась в последовательную этику любви, доходящую до глубочайших ментальных структур и не знающую никаких исключений вплоть до парадоксального «возлюбите врагов ваших». Характеризуя эту историческую последовательность, И. А. Ильин пишет: «Сама идея о возможности сопротивления посредством непротивления даруется человечеству и оказывается применимой тогда и постольку, когда и поскольку общий, родовой процесс обуздания зверя в человеке грозою и карою («Ветхий завет») создает накопленный и осевший итог обузданности и воспитанности, как бы экзистенц-минимум правосознания и морали, открывающий сердца для царства любви и духа («Новый завет»)».

  • 43763. Понятия о нефтегазоносном бассейне
    Геодезия и Геология

    Существует несколько общих эмпирических зон размещения промышленных скопления нефти и газа.

    1. УВ. Распространены в вулканогено-осадочных породах. На долю KZ-48%; MZ-22%; PZ<30%; PR<1%. Основным условие скопления нефти и газа является присутствие осадочных пород, находящихся или прошедших стадию среднего катагенеза.
    2. Нефтегазоносность это свойство осадочного бассейна, которое появляется на определенном этапе развития. Все впадины и прогибы с мощностью осадков 3,5км. И более являются нефтегазоносными.
    3. Осадочные бассейны возникают в следствии движения ЗК. Осадочные бассейны возникают на всех этапах тектогенеза. Без всего учета геологической информации не может служить прямым признаком нефтегазоносности. Площадь бассейна не является главным критерием при оценке нефтегазоносности.
  • 43764. Понятия об уровнях языка раздел науки о языке
    Педагогика

    Проанализируем, что же получилось. Во-первых, морфемы и морфы оказались на разных уровнях языка. Почему бы, следуя этому примеру, не расположить на разных уровнях фонемы и фоны, т. е. варианты фонем? Во-вторых, если морфема класс тождественных морфов и если нам «неважно знать, каково именно значение морфов», то как мы можем их отождествовать и свести в класс на основе их тождества? Неясность ответа на неизбежно возникающий вопрос сказывается вскоре, на следующей странице книги Ю. С. Степанова. Автор различает три случая обобщения морфов и морфем. «В простейшем случае све морфы одного класс, которые предстоит соединить в морфему (а зачем их соединять, если они соединены самим языком? Б. Г.), состоят из представителей одних и тех же фонем. В русском языке таковы морфы тв. п. мн. ч. муж. р. ами (сапогами), -ами (конями). В таком случае мы имеем право сказать, что морфема состоит из самых этих фонем»4. Но «интерпритация отношения фонемы и морфемы как конституентного неудовлетворительна не только из-за очевидной несообразности утверждения, что значимые элементы могут полностью состоять из незначащих. Тезис «морфемы состоят из фонем» оказывается неверным и в том случае, если под «морфемами» подразумевается сущности, соответствующие минимальным знакам в плане выражения, т.е. означающее морфем европейской лингвистики, или минимальные «формы» блумфилдовской концепции»1. Можно к процитированному утверждению добавить, что если морфы состоят из аллофонов, а морфемы из «самих фонем», то такое положение трудно доказуемо. Ведь каждая фонема физически «пучок» ее вариантов. Неужели можно предложить, что каждая морфема реализует все варианты всех своих фонем в своих морфах?

  • 43765. Понятия светскости и веротерпимости. Принципы регулирования отношений Государства и Церкви в сфере образования
    Культура и искусство

    Чтобы прояснить сказанное, нам придется перейти в совсем другой пласт - пласт культурно-исторического анализа того типа образованности, который сложился в России в результаты искусственной изоляции традиции богословского знания в системе культуры. При советской власти было сделано все возможное, чтобы традиция эта перестала существовать совсем. В 1918 году Декретом об отделении Церкви от государства религиозное образование было позволено получать только одним способом - частным образом на дому. Фактически это означало его запрет - и вслед за этим вся церковная система образования действительно была разрушена - образовательные учреждения закрыты, кадры арестованы, материальные средства конфискованы. По восстановлении патриаршества в конце войны духовные школы были открыты вновь , но в малом количестве и с урезанной образовательной программой: если школа российского богословия складывалась на основе включения в образование будущих богословов значительного по содержанию модуля общего гуманитарного знания (философия, история, литература, психология, педагогика), то теперь государство приказало этот модуль исключить, обеспечивая тем самым изоляцию богословского образования от образования в государственных вузах. Одновременно с этим в гуманитарных вузах тщательно вычищалось из образовательных программ всякое содержание, которое несло в себе формы генетической связи богословия и философии, богословия и литературы ... В результате сложился тот специфический тип советского гуманитарного образования, когда понятие "источник" означало работы классиков марксизма-ленинизма, а работы классиков мировой философии были исключены из образования - они изучались тоже - "по источникам"..что означало - по работам классиков марксизма-ленинизма , то есть, строго говоря, по вторичной литературе, в интерпретации. Работа с первоисточниками, потребность и умение брать мысль в ее собственной связи, иiезла из образования. В тех же областях знания, где такое в принципе невозможно - история, языкознание, литературоведение, источниковое поле было тщательно прополото, часть источников удалена в спецхраны, доступ к которым был резко ограничен и для специалистов. Так, поощрялось изучение "Логики Гегеля" по "Философским тетрадям" Ленина, на кафелре истории философии могли расiитывать на изучение текста самой "Логики", однако даже здесь практически нереально было добраться до ряда текстов,послуживших первоисточниками самому Гегелю - теологи Франсиско Суарес, Фома Аквинский, мистики Бёме, Парацельс. Так были подменены в сознании и практике фундаментальные понятия того типа образования, который укоренен в европейской культуре - образования, в основание которого положено изучение классиков по первоисточникам - остались в точности те же слова, но слова стали означать противоположное по сути.

  • 43766. Понятия экзистенциализма с постоянной оглядкой на Серена Кьеркегора
    Философия

    Итак, отношение к творчеству, - творения вне досигаемости осознаванием, но когда оное явлено именно озарением... (мгновение - это точка соприкосновения вечности со временем в этом смысл, когда страсть будущего это тоска о прошлом, порывах духа, - свобода в том и состоит, что не знает покаяния...- ибо свобода это вечность. Это рассмотрим чуть позже). Таким образом творение не человеком - это творение человека стоящего перед Богом, но ...когда просыпается тоска, вырождающаяся в покаяние, он зрит снисхождение, которое открывается ему озарением, видением, благоговение пред величием потрясает душу человеческую, трепет, парализуют всякую способность рефлексии, это оживление - и здесь уже не покаяние, здесь не.., но: ...В одной обыкновенной губернии славился барин своей изысканной красотой ведения охоты. И вот, что мне грезит: - провинился мальчик одной бабы при дворе, неизвестно в чем, но только провинился; барин же, подготавливающийся к очередной охоте своей (можно сказать и так: всякая охота его требовала от подчиненных видимого чувства участия), велел привести виновника и матерь его, - привели.., «раздеть»... - раздели. «Беги!»: - крикнул хозяин малышу. ...малыш от страха пред собаками, от криков со всех сторон: «беги!, беги!», лица матери, побежал. «Взять!» - вострубил барин своре охотничьих собак... (Воспоминания о затравленном малыше из Братьев Карамазовых).

  • 43767. Понятия, виды и классификация юридических лиц
    Юриспруденция, право, государство

    Распорядительный порядок характеризуется тем, что юридическое лицо возникает на основе одного лишь распоряжения учредителя, а специальной государственной регистрации организации не требуется. Именно в таком порядке в СССР возникало подавляющее большинство государственных предприятий и учреждений. Главенствующая роль государства в системе плановой экономики, его доминирование над гражданским обществом позволяли обойтись без особой процедуры государственной регистрации создаваемого юридического лица. В странах рыночной экономики место распорядительного порядка заступает, как правило, явочный порядок образования юридических лиц. Для него также характерно отсутствие специальной государственной регистрации организаций, которые создаются в силу самого факта волеизъявления учредителей, выражения ими намерения действовать в качестве юридического лица.

  • 43768. Понятия, методы, задачи криминалистики
    Юриспруденция, право, государство

    Прокуратуры СССР и НКЮ, а также научную разработку отдельных проблем криминалистики. В 1937г. эта лаборатория преобразуется в лабораторию по научно-следственной работе Прокуратуры СССР. Одновременно развивается университетская наука. К 1935г. курс криминалистики в качестве самостоятельной учебной диiиплины начинают преподавать в большинстве вузов страны В 1936 г выходит в свет первый учебник по криминалистике систематизировано излагающий основные разделы науки. К этому же периоду относится создание при юридических вузах и факультетах университетов криминалистических лабораторий, которые одновременно с подготовкой студентов в области криминалистики и проведением научно-исследовательской работы производили значительное количество судебных экспертиз по заданиям следственных органов. На основе достигнутого уровня развития криминалистики и накопленного опыта раскрытия преступлений криминалисты переходят от рассмотрения практических вопросов криминалистики к исследованию ее теоретических основ. Выходят в свет работы С.П. Митричева и Б.М. Шавера (1938 г), посвященные предмету криминалистики, С. М. Потапова о принципах криминалистической идентификации (1940г) Военно-юридической академией РККА в 1942г. была проведена первая научная дискуссия о предмете криминалистики. В 1944г создается центральная криминалистическая лаборатория Всесоюзного института юридических наук (ЦКЛ ВИЮН), на которую помимо экспертных функций возлагалась координация научно-исследовательской деятельности в области криминалистики. В этом же году экспертные криминалистические подразделения организуются в составе судебно-медицинских лабораторий Главного медицинского управления Министерства обороны СССР. iепью более полного использования научно-технических средств в сфере охраны общественного порядка научно-технические подразделения органов внутренних дел выделяются из аппарата уголовного розыска в самостоятельную службу. В 1946г. при НТО ГУМ НКВД СССР создается Научно-исследовательский институт криминалистики, реорганизованный в 1956 г в НИИ милиции (в настоящее время - НИИ МВД РФ). В то же время начинается организация научно-технических подразделений городских и районных органов внутренних дел. В 1949г. создается Всесоюзный научно-исследовательский институт криминалистики Прокуратуры СССР (в настоящее время - Научно-исследовательский институт проблем укрепления законности и правопорядка при Прокуратуре РФ), внесший большой вклад в создание и оснащение средствами криминалистической техники следственного аппарата органов прокуратуры, в разработку проблем криминалистической тактики и методики расследования отдельных видов преступлений. В 1950 г. начинается создание республиканских и областных (краевых) экспертных криминалистических учреждений Министерства юстиции СССР, научно-методическим центром которых стал созданный в 1962 г. на базе ЦКЛ ВИЮН Центральный научно-исследовательский институт судебных экспертиз (в настоящее время - Всероссийский научно-исследовательский институт судебных экспертиз МЮ РФ). В послевоенные годы был сделан значительный шаг в развитии теоретических основ криминалистики. Проведенные в начале 50-х годов дискуссии о предмете и системе науки, месте криминалистики в системе юридических наук, работы С.П. Митричева, А.Н. Васильева, А.И. Винберга и многих других ученых-криминалистов способствовали выработке единого взгляда на предмет науки. Весомый вклад в развитие научных основ трасологии, теории криминалистической идентификации, криминалистической тактики внесли работы Б. И. Шевченко, Н.В. Терзиева, Г. И. Кочарова и др. Серьезных успехов в разработке и внедрении в практику экспертных учреждений новых методов исследований, в разработке тактики следственных действий и создании эффективных методик расследования преступлений добились коллективы научно-исследовательских институтов. Подробно освещавшиеся в специальной литературе итоги проводимых ими исследований во многом способствовали совершенствованию следственной и экспертной практики. Криминалистика находится в постоянном творческом развитии. Достижения гуманитарных, естественных и технических наук, обобщение положительного опыта раскрытия преступлений способствуют углубленным разработкам фундаментальных проблем криминалистики, уточнению ее предмета и системы. Состоявшаяся в первой половине 70-х годов дискуссия, посвященная предмету криминалистики, явившись отражением нового уровня криминалистических знаний, создала условия для дальнейших научных исследований. Криминалистами разрабатываются новые методы исследования вещественных доказательств, тактические приемы производства следственных действий, проблемы методики расследования отдельных категорий преступлений, исследуются психологические основы следственной деятельности, вопросы криминалистической характеристики преступлений, следственных ситуаций, тактических операций, совершенствуются технические средства расследования преступлений.

  • 43769. Понятия, уровни и теория межкультурной коммуникации
    Литература
  • 43770. Понятия: сила, гибкость, выносливость, скоростносиловые способности
    Медицина, физкультура, здравоохранение

    В настоящее время принято различать два типа мышечных волокон по структуре и функциональным возможностям «быстрые» (белые), способные развивать большую силу и скорость мышечного сокращения, но не приспособленные к длительной работе на выносливость, и «медленные» (красные), работающие в медленном, но длительном режиме. В быстрых мышечных волокнах преобладают анаэробные процессы энергообеспечения, а в медленных аэробные (поэтому в них значительно выше кровеносных капилляров, выше содержание миоглобина, большая активность окислительных ферментов). Состав мышечных волокон обусловлен генетически, но тренировки на выносливость в определенной степени увеличивают количество красных мышечных волокон. Но при выборе спортивной специализации наследственный фактор является доминирующим. Например, у бегунов на короткие дистанции, прыгунов, метателей соотношение быстрых волокон существенно выше, чем у марафонцев.

  • 43771. Понятiйний апарат термiну "кiбернетика"
    Компьютеры, программирование

    Разом з тим, слiд зазначити, що кiбернетика безсумнiвно маСФ велике синтетичне значення. РЗй притаманна загальна тенденцiя до iнтегрального об'СФднання багатьох наук. Вона протистоiть iншiй тенденцii прогресуючого роздроблення й iзоляцii окремих наук. У цьому питаннi кiбернетицi належить особлива роль. Вона висуваСФ багато проблем, загальних для всiляких спецiальних наук. Кiбернетика вивчаСФ, як уже було сказано, складнi динамiчнi системи, що СФ в будь-якiй людськiй дiяльностi. Це стимулюСФ дослiдження конкретних питань керування, що приводить до розвитку iснуючих i створенню нових напрямкiв у математичних пiдставах кiбернетики й у розробцi ii технiчних засобiв. У результатi цього з'явилися i виникають новi конкретнi аспекти кiбернетики. У даний час кiбернетику можна пiдроздiлити в такий спосiб: теоретична кiбернетика, що розробляСФ математико-логiчнi основи i фiлософськi питання; технiчна кiбернетика, що займаСФться конструюванням i експлуатацiСФю технiчних засобiв, застосовуваних у керуючих i обчислювальних пристроях; прикладна кiбернетика, що вирiшуСФ проблеми додатка результатiв дослiдження теоретичноi i технiчноi кiбернетики до розвязання задач керування в промисловостi, енергетицi, на транспортi, у бiологii, сiльському господарствi, економiцi, медицинi, лiнгвiстицi, зв'язку i т.д. Методи i iдеi кiбернетики широко застосовуються у використаннi процесiв керування в народному господарствi. Цей напрямок дослiджень видiлився в самостiйну наукову диiиплiну - економiчну кiбернетику, яка вивчаСФ процеси збору, нагромадження, збереження i переробки iнформацii про економiчнi об'СФкти i явища. Предметом економiчноi кiбернетики СФ процеси керування в економiчних системах, реалiзованих рухом i перетворенням iнформацii. Як такi системи, може розглядатися економiка краiни, галузi, району, агропромислового комплексу, окремi пiдприСФмства (промисловi, сiльськогосподарськi). Отже, економiчна кiбернетика - це наука про керування складними економiчними системами.

  • 43772. Поняття "реальнiсть", "цивiлiзацiя" й "культура"
    Философия

    Для з'ясування цього моменту розглянемо, наприклад, три феномени: дерев'яний стiл, намальований стiл i хмару у формi стола. З вищесказаного виходить, що всi три столи реальнi. Перший стiл зроблений з дерева цiлком добротно, тобто всi його iстотнi якостi одержали своСФ вiдбиття, були реалiзованi; другий - зроблений, скажiмо, у сукупностi графiтових кривих на тлi альбомного аркуша, i далеко не всi його властивостi тут одержали своСФ визначення, реалiзувалися; третiй - зроблений випадково хмарою на тлi неба, i тут, можливо, ще менше визначився, реалiзувався стiл, нiж у малюнку. Незважаючи на всi цi розбiжностi в ступенях i видах реалiзацii, усi три столи вiдрiзняються один вiд iншого й водночас визначенi як столи й тому, безсумнiвно, реальнi. Усi цi розбiжностi реалiзацii столiв уже СФ питанням розбiжностей дiйсностi, але аж нiяк не реальностi. РЖ якщо за намальованим столом не можна працювати, це анiтрохи не заперечуСФ його реальностi, а говорить лише про невизначенiсть деяких, нехай й iстотних, якостей. Ще один iз сумнiв, що стосуСФться цього питання, - це сумнiв щодо всяких небилиць, наприклад, кентавра. За викладеною логiкою виходить, що й кентавр реальний? Цiлком правильно, з погляду реальностi, вiн не менш реальний, нiж дерев'яний стiл. Так, його дiйснiсть - у мiфах, малюнках, iгрових свiтах, але хiба це не СФ певна наявнiсть? З цього приводу цiкаво згадати вiдповiдь Л.П. Карсавiна на питання А.А. ВарнСФСФва щодо розумiння збiгу поняття й буття у випадку фантастичних iстот: тАЮОбраз кентавра маСФ риси загального поняття, але спорiднене конкретному символу, у якому знання буття про себе висловлюСФться приблизно, через натяк або уподiбнення. Цей образ не реальний, а мiфiчний, однак у ньому пiзнаСФться дiйснiсть не меншою мiрою, нiж вона пiзнаСФться, скажiмо, в образi Гамлета, що теж не iснував як iсторично реальна особа. В образi кентавра ми пiзнаСФмо нашу твариннiсть, неприборканiсть, що сполучаСФться з iнстинктивною мудрiстю, спорiдненiстю людини з твариною, нарештi, обмеженiсть усякоi iстоти. Усе це, безсумнiвно, iснуСФ й невимовним образом СФдине. Саме невимовнiсть пiзнаваноi нами реальностi виявляСФться в тiм, що, iнтуiтивно пiзнавши ii й намагаючись виразити, ми уявляСФмо собi фантастичну iстоту. Адже невимовне, якщо й пiддаСФться вiдбиттю, то тiльки так, щоб при цьому воно залишилося невираженим". РДдине, у чому тут неправильнiсть, так це в протилежностi реальностi й мiфiчностi, - тАЮне реальний, а мiфiчний". Завдяки дослiдженням А.Ф. Лосева в сучаснiй науцi можна вважати встановленим i доведеним, що мiфiчне СФ дуже iнтенсивна реальнiсть. Наведемо досить красномовнi положення тАЮДiалектики мiфу": тАЮПотрiбно бути до краю короткозорим у науцi, навiть просто слiпим, щоб не помiтити, що мiф СФ (для мiфiчноi свiдомостi, звичайно) найвища за своСФю конкретнiстю, максимально iнтенсивна й найбiльшою мiрою напружена реальнiсть. Це не вигадка, але - найбiльш яскрава й саме справжня дiйснiсть". Природно, привертаСФ до себе увагу застереження щодо тАЮмiфiчноi свiдомостi" Але можна з упевненiстю сказати, що в цьому випадку вона належить до порiвняльного ступеня тАЮнайвища", тАЮмаксимально iнтенсивна" й т. iн., а не до того, що мiф становить собою реальнiсть лише для мiфiчноi свiдомостi. Можна легко навести iнший фрагмент, де немаСФ нiяких застережень, якi б хвилювали з приводу реальностi: тАЮМiф не СФ буття iдеальне, але - вiдчута життСФва й активна, речовинна реальнiсть i тiлесна, до тваринностi тiлесна дiйснiсть". Втiм, щоб зрозумiти всю суть справи, необхiдно, звичайно, звернутися до самоi тАЮДiалектики мiфу". Для нас же зараз важливо розв'язати питання щодо визнання реальностi за фантастичним, мiфiчним i т. iн. РЖ навiть така крайнiсть у цьому напрямi, як своСФрiдний тАЮгеометричний кентавр" - тАЮкруглий квадрат", не повинна викликати сумнiву - вiн також, звичайно, реальний. Саме в такому виглядi тАЮкруглий квадрат" i СФ в наявностi, тобто реалiзований i дiйсний у мовi. Однак у реальнiсть як таку, що визначилася в становленнi, до визначення в iншому виходять моменти, якi втримуються в самому становленнi. Бiльше того, сама реальнiсть у згорнутому виглядi втримуСФться в становленнi, i згодом вона ж i розгортаСФться з нього. РЖдеться про вiртуальну форму вираження й, вiдповiдно, вiртуальну реальнiсть. Цей вид найцiкавiший у цьому випадку, тому що виявляСФ всю реальнiсть цiлком у системному й згорнутому виглядi. Реальнiсть, покладена в такому виглядi реальнiсть в основу ii ж типологii, даСФ саме онтологiю реальностi. Якщо це представити образно, то це схоже на типологiю рiзноманiття живого на основi генотипу. Отже, розглянемо моменти, знятi в становленнi.

  • 43773. Поняття "сакральне" у художнiй лiтературi
    Литература

    У цьому планi продуктивними стають як iнтерпретацiйно-герменевтичнi пiдходи, так i аналiтично-науковi стратегii. Першi (такi як феноменологiя, герменевтика, культурологiчнi студii (cultural criticism) чи порiвняльно-iсторичний i соцiально-iсторичний, архетипно-мiфологiчний, рецептивно-естетичний, екзистенцiйний пiдходи, меншою мiрою - психоаналiз, постколонiальна критика, реконструкцiя та деконструктивiзм, навiть бiографiчний аналiз тощо) дають можливiсть поглибленого розумiння iманентних виявiв сакрального в художньому текстi та його контекстуальних параметрiв, допомагають у пошуку латентного смислу семантичних площин мистецького твору, iх теологiчноi глибини та РЖ вiднаходження семантичних компонентiв та параметрiв сакрального слова, що пульсують i живуть повнокровним життям або ледь-ледь тлiють у художнiх текстах. Другий вид стратегiй (як, наприклад, семiотика та структуралiзм чи американський формалiзм (зокрема close reading) тощо) даСФ можливостi створення певних iнтерпретацiйних моделей, надаСФ шанс побудувати своСФрiднi абстрактнi конструкти, тобто дозволяСФ представити дескриптивнi системи - динамiчнi матрицi, якi можна виокремити iз синхронних та дiахронiчних координатних параметрiв у просторi тiСФi чи тiСФi нацiональноi художньоi лiтератури чи, як ширше явище, - iз компаративiстичних зiставлень кiлькох лiтератур (акцентуючи чи то певний перiод iх розвитку, чи, наприклад, стильовi напрямки або лiтературно-мистецькi течii, або певних чином розглядаючи цi параметри в комплексi). Рiзнорiвневi, рiзноплановi пiдходи до дослiджень художнього тексту - за допомогою рiзних методологiчних елементiв i складових описаноi вище методологiчноi матрицi-моделi - дають можливiсть уникнути редукцii надзвичайно складних i складених, багатоплощинних i багаторiвневих явищ проявлення сакрального, взаСФмовiдносин дихотомiчноi пари sacrum/ profanum. Важливе (у окресленiй методологiчнiй перспективi) i використання та поСФднання iнтерпретацiйних можливостей, здавалося б, достатньо вiдмiнних концепцiй герменевтичного кола Ф.ШлеСФрмахера та М.Гайдеггера. За першою - неможливо зрозумiти частини тексту без розумiння цiлiсностi, i навпаки, цiлiснiсть буде затемнена, якщо не звертатись до його окремих частин. За РЖ другою - розумiння можливе через перед розумiння, через певний досвiд, необхiдний для iнтерпретацii. Тобто й у першому, й у другому випадку така фiгура герменевтичного кола передбачаСФ, що розумiння починаСФться не з рiвня tabula rasa. Висунута iдея фрактальноi природи sacrum'y гармонiйно поСФднуСФ в собi i шлеСФрмахерiвське, i гайдеггерiвське бачення герменевтичного кола, робить iх своСФрiдними двома взаСФмозв'язаними осями координат iнтерпретацii й розумiння виявiв сакрального в художньому творi.

  • 43774. Поняття "украiнське вiдродження". Перiодизацiя та регiоналiстика "украiнського вiдродження"
    История

    Можливо, й ознайомлення зi сторiчною i двохсотрiчною давниною Украiни так само сповнить сучасних читачiв почуттями iсторичного оптимiзму i змiцнить iхнi нацiонально-патрiотичнi переконання. Адже попри всi негаразди, злигоднi, утиски, насильства, якi були в тому минулому, все-таки суспiльством рухала дедалi мiцнiша тенденцiя украiнського вiдродження, консолiдацii украiнськоi нацii, поширення в усiх верствах народу нацiональноi самосвiдомостi. Звернемося до мiркувань Михайла Грушевського, який 90 рокiв тому писав: "Чоловiк створiння громадське. Без зв'язку з громадою подiбних до нього створiнь, без почуття сього зв'язку, своСФi людськоi солiдарностi не може вiн жити. Але сих зв'язкiв шукаСФ вiн у своiм найближчiм окруженню. Його не вдовольняСФ почуття своСФi людськоi солiдарностi з ескiмосом чи кафром, так само як i почуття генетичного, "iсторичного" зв'язку з орангутангом чи шимпанзе, не кажучи про карася чи комара. Вiн цiнить передовсiм зв'язки з тою нацiональнiстю, яка окружаСФ його; з тим ТСрунтом, на якiм вiн живе; з поколiннями тих людей, що на тiм же ТСрунтi жили, оплодотворивши його своСФю працею, зросивши його своiм потом i кровiю. Обиватель гадяцький чи липовецький, яких би верхiв культурностi не досягав, буде хилити чоло перед Дантом i Шекспiром, Вашингтоном i Марксом, але вiн не почуСФ до них нiколи тоi iнтимноi близькостi, яку чуСФ чоловiк, свiдомий своСФi украiнськоi нацiональноi приналежностi, украiнськоi нацiональноi традицii, до тих сiрих шукачiв справедливостi i правди, що пройшли отсими вкритими густим пилом дорогами, минаючи сi чепурнi села, i серед тихого шамотiння придорожнiх верб думали важку думку про долю краю й свого народу. До тих великих i малих борцiв за волю й поступ свого народу, великих i малих творцiв украiнськоi культури, украiнського слова, украiнськоi свiдомостi. До всiх, що зв'язали себе з долею украiнського народу, Украiни й вiддали своi сили, свою працю ii будущинi.

  • 43775. Поняття бiологiчноi зброi
    Безопасность жизнедеятельности

    що мають розмiри в межах 0,5-10 мкм i за сприятливих умов розмножуються простим дiленням через кожнi 20-30 хв. Вони здатнi зберiгатися у водi, та грунтi вiд 1 мiсяця до десяткiв рокiв, створюючи капсули (спори) стiйкi до висихання, високих i низьких температур. Тривалiсть iнкубацiйного перiоду 1-6 дiб. До основних бактерiологiчних засобiв вiдносяться збудники чуми, сибiрськоi виразки, бруцельозу, черевного тифу, туляремii, холери, мелiоiдозу, правця. РЖз великоi кiлькостi бактерiй, знайдених у природi, тiльки невелика частина видiв викликаСФ захворювання, тобто СФ патогенними (стафiлококи, стрептококи, стовбнякова паличка, холерний вiбрiон та iн.). Хвороботворнiсть бактерiй полягаСФ у iх здатностi проникати крiзь захиснi бар'СФри органiзму й видiляти токсичнi речовини, якi викликають iнфекцiйнi захворювання;

    1. вiруси - мiкроорганiзми, що мають розмiри в межах 0,08-0,35 мкм i розмножуються тiльки на живих тканинах (на вiдмiну вiд бактерiй). Вони добре переносять висушування та заморожування i СФ збудниками натуральноi вiспи, жовтоi лихоманки, рiзних видiв енцефалiтiв, лихоманки Денге, пситакозу, грипу, сапу, ящуру та iн. РЖнкубацiйний перiод вiрусних захворювань складаСФ 4-12 дiб;
    2. рикетсii - це мiкроорганiзми, якi займають промiжне положення мiж бактерiями i вiрусами, живуть у тканинах уражених ними органiв, мають розмiри в межах 0,3-0,5 мкм. Вони не утворюють спор, але стiйкi до висушування i низьких температур (у висушеному виглядi можуть зберiгатись до пiвроку). РД збудниками висипного тифу, плямистоi лихоманки Скелястих гiр, Ку-лихо- манки, лихоманки Цуцугамуши. РЖнкубацiйний перiод захворювань складаСФ 4-23 доби;
    3. грибки (мiкози) - одно- або багатоклiтиннi мiкроорганiзми рослинного походження, розмiри 3-50 мкм. Спори грибкiв дуже стiйкi до висушування, низьких температур, впливу сонячного свiтла i дезинфiкуючих засобiв. Вони викликають такi важкi iнфекцiйнi захворювання, як бластомiкоз, гiстоламоз, нокар- диоз, кокцидiоiдомiкоз. РЖнкубацiйний перiод захворювань складаСФ 5-20 дiб.
  • 43776. Поняття громадянства
    Юриспруденция, право, государство

    Крiм обмеження субСФктного складу пiдприСФмництва законодавством Украiни, зокрема Законом тАЬПро пiдприСФмництвотАЭ, встановлено певнi обмеження, якi стосуються здiйснення окремих видiв пiдприСФмницькоi дiяльностi. Цi обмеження полягають

    1. По-перше, деякi види пiдприСФмництва мають право здiйснювати лише певнi субСФкти (дiяльнiсть, повязана з обiгом наркотичних засобiв, певних прекурсорiв та психотропних речовин, виготовленням i реалiзацiСФю вiйськовоi зброi та боСФприпасiв до неi, вибухових речовин, видобування бурштину, охороною окремих особливо важливих обСФктiв права державноi власностi, перелiк яких визначаСФться у встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв Украiни порядку, а також дiяльнiсть, повязана з розробленням, випробуванням, виробництвом та експлуатацiСФю ракет-носiiв, у тому числi з iх космiчними запусками з будь-якою метою, може здiйснюватися тiльки державними пiдприСФмствами та органiзацiями, а проведення ломбардних операцiй також i повними товариствами).
    2. По-друге, у заборонi здiйснювати окремi види дiяльностi (перелiк яких встановлюСФ Верховна Рада Украiни за поданням Кабiнету Мiнiстрiв Украiни) без спецiального дозволу (лiцензii). Зокрема, без спецiального дозволу (лiцензii), що видаСФться Кабiнетом Мiнiстрiв Украiни або уповноваженим органом, не можуть здiйснюватися:
    3. пошук (розвiдка) та експлуатацiя родовищ корисних копалин;
    4. виробництво, ремонт i реалiзацiя спортивноi, мисливськоi вогнепальноi зброi та боСФприпасiв до неi, а також холодноi зброi;
    5. виготовлення i реалiзацiя лiкарських засобiв; виготовлення i реалiзацiя особливо небезпечних хiмiчних речовин, перелiк яких визначаСФться Кабiнетом Мiнiстрiв Украiни;
    6. виготовлення пива, алкогольних напоiв, а також виготовлення та реалiзацiя спирту етилового, коньячного i плодового;
    7. медична практика;
    8. ветеринарна практика;
    9. юридична практика;
    10. створення та утримання гральних закладiв, органiзацiя азартних iгор тощо.
  • 43777. Поняття громадянського суспiльства i правовоi держави
    Разное

    Оригiнальними СФ погляди Нiкколо Макiавеллi. У своСФму головному творi тАЬМонархтАЭ вiн пiдкреслюСФ, що глава держави не повинен зловживати своiми правами i порушувати майнових та особистих прав своiх пiдданих. У творi вже чiтко простежуСФться опис елементiв громадянського суспiльства як спiльностi людей, що протистоiть державi, яка прагне своiми дiями пiдiрвати будь-яку самодiяльнiсть суспiльства, щоб панувати над ним. Багато цiкавого у творi Макiавеллi стосуСФться аналiзу таких неполiтичних сфер життя, як праця, сiм'я, кохання, задоволення людьми власних потреб, тобто проблем приватного життя. тАЬВiн (монарх) зобов`язаний спонукати громадян спокiйно вiддаватися торгiвлi, хлiборобству та ремеслам, аби вони упорядкували своi володiння, не боячись, що цi володiння в них вiдберуть, iншi розпочинали б торгiвлю, не боячись, що iх знищать податкамитАЭ. Отже, Н. Макiавеллi бачив рiзницю мiж державою та громадянським суспiльством, яке функцiонуСФ за власними законами i СФ автономним щодо держави, хоч остання постiйно намагаСФться пiдкорити собi всi сфери життя суспiльства. З цього часу майже до XVII ст. в суспiльнiй думцi не виникало нових iдей з приводу громадянського суспiльства. Принципово нову концепцiю такого суспiльства висунули англiйськi полiтичнi теоретики Т. Гоббс та Д. Локк. Т. Гоббс у своСФму знаменитому творi тАЬЛевiафантАЭ пiдкреслював, що якiсно нове людське спiвжиття виникаСФ внаслiдок переходу вiд природного стану з вiйною всiх проти всiх до впорядкованого культурного суспiльства з iснуванням держави. Лише домовившись про створення держави, зазначав Т. Гоббс, громадяни здатнi домогтися спокою i порядку в суспiльствi та створити умови для виникнення якiсно нових суспiльних зв`язкiв. Продовжуючи мiркування Т. Гоббса, Д. Локк зазначав, що люди до створення держави розпоряджалися своiм майном та своiми правами згiдно iз законом природи. Але, щоб гарантувати собi права та свободи й захистити свою власнiсть, люди створюють державу. Д. Локк у своiх творах використовував поняття тАЬгромадянське суспiльствотАЭ i тАЬдержаватАЭ майже як взаСФмозамiннi.

  • 43778. Поняття демократii "для незахiдного свiту". РЖрак
    Политология
  • 43779. Поняття держави та ii iсторичнi форми
    Юриспруденция, право, государство

    Держава СФ органiзацiСФю суспiльства, але органiзацiСФю особливою, яка характеризуСФться тим що вона:

    1. Всеохоплююча органiзацiя - об`СФднуСФ в СФдине цiле всiх членiв суспiльства, забезпечуСФ загальносуспiльнi iнтереси i потреби;
    2. Територiальна органiзацiя - об`СФднуСФ членiв суспiльства (громадян) за територiальним принципом, а територiя СФ матерiальною базою держави;
    3. РДдина органiзацiя - об`СФднуСФ все суспiльство як цiле, всi iншi соцiальнi органiзацii (полiтичнi партii, професiйнi та молодiжнi спiлки, асоцiацii пiдприСФмцiв тощо), на вiдмiну вiд держави, охоплюють лише частини, окремi верстви населення;
    4. Офiцiйна органiзацiя - репрезентуСФ суспiльство, виступаСФ вiд його iменi, i в такiй якостi визнана iншими суспiльствами (державами);
    5. Унiверсальна органiзацiя - об`СФднуСФ членiв суспiльства для вирiшення питань, що стосуються рiзних сфер iх суспiльного життя;
    6. Верховна органiзацiя - СФ вищим за значенням та силою об`СФднанням суспiльства, всi iншi соцiальнi органiзацii в сферi загальносуспiльних iнтересiв пiдпорядкованi iй;
  • 43780. Поняття етносу. Етногенез
    Социология